søndag den 24. juli 2011

AWARD!

Jeg har fået en award! Tusind tak Stine. Stine, som er kvinden bag Auvills Univers, har været så sød at give mig denne award som et lille velkommen-og-kom-godt-i gang-her-i-blogland. Sødt og betænksomt! Stine har selv en fin blog, som flot viser hendes kreativiteter frem. Samtidig kan man følge med i hendes liv på  barsel med lille nyfødte Astrid.
Men altså – denne her fine award..hvor dejligt. Jeg viste den stolt frem til min mand, som med et bredt smil på læben følger med i min blogaktivitet (det må jeg i øvrigt lave et indlæg om senere :-)). Det brede smil blev lige lidt bredere da han forsøgte at finde ud af, hvad sådan en award indebar. ”Altså sådan lidt kædebrevsagtigt..?!” var hans kommentar.. Ajj..Joo det er det jo nok. Men altså, på en mere moderne måde mandse. Sådan en slags kædebrev den moderne kvinde med en smart blog gerne vil have..ikk!? ”Jo jo skat, det ser fint og hyggeligt ud” (igen et bredt smil – ét af de smil der nærmest har lyd, som helt sikkert vil blive nærmere beskrevet i et kommende min-mand-på-sidelinien-til-min-blog-indlæg).


Med awarden kommer opgaver. Man skal linke til den blogger, man har fået awarden af. Desuden skal man give awarden videre til 5 bloggere, som har under 100 faste læsere. Og så skal man svade på 5 spørgsmål. Jeg går i gang:

Det er faktisk ikke helt så nemt som jeg havde troet, for da jeg er ret ny i blogland, er langt de fleste blogs jeg følger også de seje, kendte blogs med langt over 100 faste læsere, som er grænsen for denne award..
Jeg synes disse 5 blogs fortjener en award:
Nr. 1: Min første faste læser majseritaz skal have en award! Hun har en fin og spændende blog, som jeg synes er sjov at følge med i.
Nr. 2: Og så synes jeg Leas blog skal have en award. Jeg kender Lea fra gamle dage. Hun er storesøster til en barndomsveninde, og hvor er det sjovt at følge hendes velskrevede blog! En fin æble-hjerte award værdig!
Nr. 3: En blog jeg kun lige er begyndt at følge er Christina Nørgårds blog, som ser rigtig fin ud. Den glæder jeg mig til at følge – hun skal have en award!
Nr. 4: Karoline-med-K skal også have en award. Som med det meste her i blogland, er hendes blog også ny for mig. Men den ser god ud!
Nr 5: Pernille med bloggen Mor med Mere skal også have en award. jeg er ny fast læser hos hende og glæder mig til at lære mere :-)


Og så til spørgsmålene:
Spm. 1: Hvorfor begyndte du at blogge?
Se mine første to indlæg, som handler netop om dette! :-)
Spm. 2: Hvilke blogs følger du?
Min første blog var Kærlig hilsen B, som er sådan en fin og farverig blog. Rigtig god til inspirerende afslapning. Eller ser min mest besøgte blog nok Rebecca Perssons gode mor-guidende-øko-sundheds-blog, som giver masser af gode råd, inspiration og lidt at arbejde hen imod! 
Spm. 3: Favorit farve(r)?
Lilla. Lilla er en rigtig fin farve. Jeg kan lide lilla i alle nuancer. Jeg kan også lide andre farver og lader mig tit fascinere af farvestrålende ting. Men jeg får det ikke rigtig overført til mig selv. Men det er vel også fint at lade sig inspirere og så lade det blive ved det.. (det glæder i øvrigt ikke kun med farver :-))
Spm. 4: Favorit film?
Jeg ser egentlig ikke ret mange film. Jeg synes såmænd det er hyggeligt at se en god film, men der er bare så mange andre ting, der også er hyggelige. Jeg kan IKKE lide gysere, men derimod:
Things we lost in the fire, Love actually..
Ja så troede jeg at jeg skulle rable en masse filmtitler frem, men hmm.. måske har jeg brug for en filmopfriskningsdag for at kunne besvare dette spørgsmål helt ordentligt?!
Spm. 5: Hvilke lande drømmer du om at besøge og hvorfor?
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at komme til Maldiverne. Luksus, og Welness. Lyseblåt vand, sol, afslapning og natur.
Jeg har rejst meget alene sammen med min mand og vi har oplevet mange lande. Men nu hvor vi skal vænne os til, at den lille spirrevip også skal med, ja så er at rejse nok en lidt større udfordring. Hvad med flyveturen? Tidsforskellen? Temperaturen? Vacciner(!)? Drikkevand? Mad? Og er det i virkeligheden bedre for hende bare at blive hjemme? Gode råd i denne kategori modtages gerne!!

Og så skal jeg bare lige finde ud af, hvordan jeg informerer mine udvalgte awardmodtagere..

2 kommentarer:

  1. Hej - og tillykke med din award :o)
    Og tusind tak fordi du har lyst til at give den videre til mig. Det er jeg rigtig glad for og stolt af.. Håber jeg kan leve op til den!
    Glæder mig til at følge dig her..
    Mvh. Pernille

    SvarSlet
  2. Mange tak fordi du nævner min blog og følger den så meget!
    kh Rebecca, rebeccapersson.com

    PS: Et lille forslag; hvis du tilføjer den mulighed, at man kan kommentere med navn og URL bliver det lidt nemmere for sådan en som mig at kommentere.....

    SvarSlet