onsdag den 6. juli 2011

Så må jeg altså til det - at blogge!

På en tavle på den gamle Avlsgård i Ribe, hvor Karlas kranio-sakral terapeut har praksis, står der: "strøtanker og gode ideer". Herunder er giflet flere sjove ideer såsom: "lysthus i trætop" og "vindmølle"(måske ikke i sig selv særlig sjovt - når det sådan står skrevet.., men lige da jeg så det, synes jeg det var sjovt..). Men netop sådanne tilfældige strøtanker og ideer er drivkraften bag denne blog. Her vil jeg forsøge at samle min tankevirksomhed, som lige nu bare er spredt ud over pc'ens post-its, min iphones notatfunktion og diverse lister og sedler i skuffer og skabe rundt omkring i lejligheden (nogle lister findes i to eksemplarer, fordi den første blev grim). Så er det jo så spændende at se, hvor omfattende min tankevirksomhed egentlig er...en sådan udmelding forpligter vist.
Samtidig tror jeg det vil blive en dagbog over livet på Frederiksberg (hvis man kan kalde den for en Frederiksberg-dagbog, når den ikke opdateres hver dag?! - og man i øvrigt opholder sig mange andre steder end Frederikseberg...hm). Hvis mine ideer og tanker ikke kan fylde bloggen godt op, kan dagbogsskriverierne sikkert, for vi oplever en masse og jeg vil gerne forsøge at forevige lidt af denne herlige tid i dette, der skal blive min virtuelle skattekiste.
jeg er nok også nødt til at indrømme, at jeg er ret inspireret af mange andre blogs, som jeg jævnligt læser. Det er dog mest kreative blogs, hvor dygtige piger syer, maler, strikker og gør en masse andre meget kreative ting. Jeg ville ønske jeg også kunne vise hjemmestrik og selvsyede kjoler herinde, men så ferm udi håndarbejde er jeg ikke (endnu). 
Så lad os se. Jeg håber jeg kan komme igang med at skrive herinde - overvinde mine ambitioner om, at hvert indlæg skal være sjovt, klogt, kreativt, spændende, velskrevet og inspirerende. For i en hverdag med lille miss Bække, er der ikke tid (eller energi) til at finpudse hvert indlæg som en anden eksamensopgave.. Jeg må hellere bare komme ud over stepperne og bare skrive løs - sådan håber jeg også at kunne opnå større autencitet... 
Alt ovenstående tilsammen betyder, at jeg nu går i luften med denne blog. Jeg håber det bliver sjovt :-)


PS. jeg er spændt på, om jeg overhovedet kan finde ud af teknikken!

2 kommentarer:

  1. Hej Kirstine
    Glæder mig til at læse mere... :o)
    God weekend...
    Majbritt :o)

    SvarSlet
  2. Velkommen til blogverdenen:-)
    Mvh Stine -fra håndbold i Korsør

    SvarSlet